Servis ST60 WIND instrumentov

Vetrni instrument zaradi kovinske konstrukcije in prenapetostne zaščite dobro kljubuje vremenskim razmeram in močnim elektrostatičnim praznenjem. Ob bližnjem udaru strele pa obstaja možnost poškodb in za take primere Vam bo spodnji opis v oporo za odkritje napake, da ne boste po nepotrebnem plezali na jambor. Največkrat je napaka na obeh, AD vhod in senzorja za smer v vetrovnici. V primeru take okvare vam v Harpoon elektroniki popravimo instrument. Preko vetrnega instrumenta se lahko poškodujejo tudi ostali instrumenti vezani v SeaTalk omrežno povezavo, zato priporočamo, da jih prinesete skupaj z vetrnim instrumentom. Najpogosteje se tovrstne napake manifestirajo na avtopilot displeju, kjer se izpiše SeaTalk error. Popravilo je ponavadi uspešno v kolikor je procesor še delujoč.  

TEST za ST60 Wind displej

Odklopi oba konektorja SeaTalk. Priklopi napajanje instrumenta direktno na  konektorju SeaTalk +12V RDEČ kontakt, masa(-) siv kontakt.

1. Pritisni in drži tipki 1+4 (cca 4sek)

2. TAKOJ, ko zaslišiš pisk spusti tipki (1+4), ter na kratko TAKOJ pritisni tipki 3+4

3. Prikaz na disp.- St, t1. Izvede se test1 SeaTalk komunikacije, prikaže se koda napake F1-Sea Talk, F2-eeprom. Če je OK se izpiše P-passed.

4. na kratko pritisni tipki 1+2 izvede se test2 - test displeja in sicer:
4.1. Test osvetlitve, ki se spreminja 0 - 3
4.2. Test kazalca in njegovega driverja. Mora se vrteti enakomerno, kontinuirano SAMO v smer urinega kazalca
4.3. Pritisk na tipko mora aktivirati beep
4.4. display LCD in driver-  izmenjujejo se različni segmenti

5. na kratko pritisni tipki 1+2 izvede se test3 - Offset kazalca, kazalec mora kazati točno navzgor, če ne kaže nastavi z tipkama 3,4. V kolikor pritiskaš tipko 1 ali 2 se kazalec postavi na 0°, 90°, 180°, 270°...

6. na kratko pritisni tipki 1+2 izvede se test4 - test senzorjev in AD v displeju
6.1. Z roko počasi vrti vetrovnico, kazalec mora slediti. Če je vse OK se izpiše P-pass ali F3- napaka
6.2. Z roko počasi vrti anemometer. Če je vse OK se izpiše P-pass ali F.. napaka
      Pri testu t4, ko je potrebno obračati vetrovnico in anemometer se prikaže sledeče:
      - F3 za napako na senzorju za smer vetra. Sestavljata ga pravzaprav dva senzorja (SIN in COS).
      - F4 za napako na enemometru (hitrost vetra)
      - P za passed, oziroma ispravno

7. Pritisni in drži tipki 1+2 2sek za izhod in shranjevanje nastavitve (offset) ali 1+2 momentalno izhod brez shranjevanja.

To je test, ki bo marsikateremu morjeplovcu pomagal najti napako in se prepričati, da je napaka res na senzorju, ter da je plezanje na jambor upravičeno. V kolikor odmontiraš senzor moraš obvezno tudi displej ker je v 90% primerih napaka zaradi prenapetosti (strele) na obeh delih. V primeru napake prinesi v servis.
 

TEST OŽIČENJA S POMOČJO MERILNEGA ČEPA,
katerega se vklopi v priključek za vetrovnico na vrhu jambora.

 

Na jamboru odmontirajte vetrovnico in vstavite servisni čep. Na kontaktih pri instrumentu s pomočjo tabele in univerzalnega instrumenta za merjenje upornosti, preverite in identificirajte kable. Starejši instrumenti serije ST50 imajo namreč obrnjene barve kabla !
Pred odhodom na plovilo si sprintajte tabelo in navodilo. V primeru okvare instrumenta ali vetrovnice le tega prinesite v servis kajti popravilo na terenu, razen po načinu menjave ni možno.

Obnavljamo tudi vetrovnice in menjamo ležaje.


pripravil
Iztok Šušteršič