Odgovori na vprašanja

V karieri sem naletel na precej zanimivih vprašanj za katera sem mislil, da ne potrebujejo posebnega pojasnila.

Uporabnik razmišlja o nakupu izvenkrmnega električnega motorja in sprašuje; Ali smem zamenjati akumulator z večjim?
- 50Ah ali 300Ah akumulator vpliva na elektro motor enako kot 50l ali 300l rezervoar bencina na bencinski motor! Seveda lahko. Vprašanje je le koliko bo to praktično za tvoj mali gumenjak kajti 300Ah akumulator bo trikrat do štirikrat težji od izvenkrmnega motorja.

Ali lahko dva akumulatorja vežem zaporedno in kako to vpliva na elekto motor? (verjetno je mislil vzporedno)
-Če akumulatorje vežeš zaporedno bo priključna napetost seštevek napetosti na posameznem akumulatorju. V kolikor imaš električni izvenkrmni motor deklariran za 12V ga boš po vsej verjetnosti skuril. Previsoka napetost na električni izvenkrmni motor vpliva prav tako kot, če naliješ bencin v dizelski motor.


Marinizacija motorja:
Problem z vgrajeno impeler črpalko v Sail drivu. Kako rešiti probleme hlajenja motorja?

Zunanja impeler črpalka slane vode omogoča lažje vzdrževanje in zelo hitro in enostavno menjavo. Verjetno je tudi ceneje dodati črpalko slane vode kot pa enkrat samkrat ostati na vodi zaradi vgrajene impeler pumpe, ki je v hladilnem sistemu marine motorja najšibkejši člen in zato tudi potrebuje največ servisa. Zunanjo je enostavno zamenjat. Osebno imam eno identično na zalogi na barki in se ne ukvarjam s popravilom ampak jo kar zamenjam in nato ob prvi priliki v miru zamenjam impeler, semeringe in ležaje ter jo dobro pregledam in pospravim za naslednjič,. Tako mi vedno pumpa dela do konca in se z njo niti ne ubadam niti je ne rabim preventivno menjat v manj kot 6 letih. Mislim, da je pametno dodat zunanjo pumpo.

Hlajenje ispušnega kolektorja sem naredil s sladko vodo in zadeva pri meni deluje BP. Imam 50 hp, 1,6D golf in toplotni izmenjevalec Scam za 80konj delovni režim. Olje hladim prav tako s sladko vodo z originalnim Golf GTI nastavkom za hladilnik olja, ki se nahaja pod filtrom. Torej gre v principu za popolnoma enako rešitev. Paziti boš moral le na veliko večjo toploto v tvojem primeru, kjer boš moral to odvajati. Odvajanje toplote določa kapaciteta toplotnih izmenjevalcev in pretok slane vode. Prav tukaj pa nastane problem originalne impeler črpalke v nogi saj ni delana za tako kapaciteto. Prej je izpušni kolektor hladila slana voda sedaj pa bo tudi kolektor hlajen s sladko, zato je dodatna pumpa v tem primeru obvezna. Za kapaciteto hlajenja boš dobil dober nasvet kar v Scamu na Viškovem kjer jim postrezi z vsemi podatki o motorju in skupaj boste izbrali izmenjevalec. Če boš v dilemi vendno izberi zmogljivejšega.

Moj doma mariniziran motor oglej si video...
Hladilnik izpušnega sistema so mi izdelali v Scamu kot enega prvih prototipov za marinizacijo Golfovega motorja po tem principu. Prej so vsi hladili izpuh le z slano vodo in temu sem se hotel izogniti. Pri konstrukciji mi je pomagal z svojimi izkušnjami g. Kralj (livar) iz Ljubljane. Ker izpuh hladi sladka voda v katero je dodan antifriz je le ta v svoji notranjosti po desetih letih delovanja prav tak kot prvi dan saj antifriz ščiti notranje kanale in litine pred korozijo. Na enak način so marinizirani Scamovi motorji.
Kasneje sem določene zadeve še dodelal in ko so bili vsi detalji končani kahko rečem, da motor deluje veliko bolje in z definitivno manj emisij kot večina tovarniško mariniziranih motorjev na bazi traktorskih motorjev. Yanmar- Kubota, Vetus-Kubota, Nani diesel-Kubota... Po moji oceni najboljšo marinizacijo Kubote pa izdelujejo v naši soseščini na Viškovem nad Reko v Scamu... Njihovi motorji so poželi veliko zanimanja na sejmih in veljajo za najboljše v svoji klasi. Čestitke Mauru (lastniku) za neverjeten dosežek preboja na svetovni trg.

 

Doma narejen sklop motorja z osjo propelerja znan kot  "Aqua Drive", "Python drive"...

Vprašanje:
Iskal sem informacije glede odrivnih ležajev. Vidim, da ste vi to stvar vredu rešli. Imam barko od 10 m z motorjem Perkins 75 KM. Vse stvari sem rešil in to tudi s homogenetičnimi zglobi od AUDI-ja, menjalnik je hidravlična, Volvo manšeta itd. Nisem pa siguren glede reševanja problema z odrivnim ležajem. Koliko sem razbral iz vaših opisov, kako ste to naredili, si mislim, da ste uporabili potisni ležaj od nekega avta. Prosil vas bi, če mi lahko pomagate pri tem zadnjem problemu, ki ga imam. V naprej se vam zahvaljujem

Odgovor:
Potisna sila s katero os potiska plovilo se ne prenaša na motor temveč na ploščo na katero je pritrjen potisni ležaj. Motor je tako razbremenjen, zato je možno uporabiti mehkejše blažilnike motorja. Zaradi tega je tek motorja mirnejši in veliko tišji kot sicer. Mirnejši in znatno tišji je propeler in os .Odpadejo vsi problemi z natančnim centriranjem osi in motorja.

Potisni ležaj se vidi na naslednji sliki, Levo tesnilo za os Volvo Penta, inox potisna plošča, Potisni ležaj (zelen), Skrajšana prirobnica Povhe z jeklenima vijakoma pod 90°v osi, da se os ne zavrti



Idejo o hibridnem pogonu sem opustil, ker sem za panulanje našel bolj praktično rešitev. Kasneje sem povečal težo vztrajnika motorja in s tem dosegel mirnejši tek tudi pri nizkih obratih.

Pogon je dolg točno 20cm

 

Potisna plošča


Več o tem preberite na Morjeplovec.net...