Opis brezžične komunikacije

Dvosmerna komunikacija
Za brezžično komunikacijo smo se odločili uporabiti lastno razviti modul, katerega uporabljamo za DVOSMERNO komunikacijo pri upravljanju industrijskih naprav v zunanjem okolju. Izdelujemo dva modula in sicer na 434Mhz in 868Mhz področju.

        CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 90       

VF modul VF434, VF868 (Harpoon)               VF Modul ZigBee- Microchip                      VF modul 802.15.4 Microchip

Pri razvoju smo posvetili največjo pozornost zanesljivi komunikaciji na največji možni razdalji ob upoštevanju strogih omejitev glede izhodne moči. Te zahteve so izredno stroge in če smo želeli doseči največji možni domet in s tem tudi zanesljivost na kratkih razdaljah smo morali poleg skrbnega načrtovanja elektronike (hardwera) tudi ispiliti protokole, ter jih maksimalno prilagoditi načinu uporabe in zahtevam upravljanja vitlov. Uporabili smo tudi matematično Humming metodo korekcije signala, kakršna je bila razvita za pošiljanje slik z lunarnih modulov, kjer so morali sprejemati izjemno šibke signale iz vesolja.

Na trgu je najti kar nekaj modulov za komunikacijo, vendar naj omenim, da so vsi več ali manj izdelani tako, da bi zadostili čim večim področjem uporabe, zato niso popolnoma prilagojeni specifikam uporabe za uporabo na plovilu ali v gozdu. Največji problem "licence free" VF modulov je prav domet. Moduli bazirani na tehnologiji 802.15 delujejo na visokih frekvencah (za EU; 868Mhz, in 2,4Ghz), ki pa imajo že po naravi širjenja valovanja ob isti moči veliko krajši doseg od naprav na nižjih frekvencah recimo 434Mhz. Vsekakor pa imajo druge prednosti in sicer, večje hitrosti prenosa podatkov in enostavnejši razvoj. Vitle se pretežno uporablja prav v okoljih, kjer je najmanj vplivov motenj in sicer v gozdu ali na plovilu, zato smo prav zaradi zanesljivosti in dometa uporabili to frekvenčno področje. Rezultat je ta, da je domet na še tako velikem plovilu zagotovljen iz praktično vsake točke še tako velikega plovila ne glede na tip trupa (kevlar, aluminij, pločevina), taka rešitev pa je zahtevala večletni razvoj, saj tako prilagojenega modula prav za ta namen uporabe ni možno kupiti že izgotovljenega.

Za module, ki delujejo na 2,4Ghz na žalost že stekloplastika predstavlja tako veliko oviro, da na plovilu ni zanesljivega dosega. Res je, da je možno to kompenzirati z montažo na primerno mesto, z usmerjenimi antenami, uporabo FHSS tehnologije ali z repetitor moduli, vendar to ni več enostavna niti poceni rešitev.

Enosmerna komunikacija
Za enosmerne komunikacije kot jih vsakodnevno srečujemo pri odpiranju garažnih ali vrtnih vratih, vklopu alarmnih sistemov, dvigovanju rolet, tend... se uporablja bolj enostavne sprejemne module, saj tam modul le sprejme signal, ki posreduje kratko identifikacijsko informacijo in komando. Ker so tovrstni identifikacijski sistemi na oddaji le izredno kratek čas zakonodaja dovoljuje, da tovrstni oddajniki, ki so večinoma v velikosti obeska za ključe oddajajo signal na širši pasovni širini. Tak oddajnik ali sprejemnik je torej lahko konstrukcijsko relativno enostaven in zaradi tega tudi poceni. Komunikacijski moduli, ki bi delovali na tej osnovi pa so omejeni predvsem le na naprave, kjer ni neke potrebe po zanesljivi komunikaciji. 
Sprejemni modul Aurel 433Mhz

Sprejemni modul na sliki kakršnega so v svojih napravah uporabili tudi že v namene upravljanja motornih plovil z daljincem, kar je po vsej logiki in strokovni oceni skrajno neprimerno zaradi zagotavljanja zanesljive komunikacije in s tem neposredno povezane varnosti.  

Iztok Šušteršič
Trzin, 31.10.2013